Op de fiets naar Briare

Gepubliceerd op 7 juli 2021 om 22:25

Vanmorgen was het dan zo ver , weinig wind zon wat wolkjes we gaan fietsen naar Briare  iets meer dan 12 km.

Via de fietsroute of wel " La Loire a Velo" ...Het is niet allemaal fietspad maar het word goed aangegeven door bordjes langs de kant van de weg ...

Langs landerijen door een paar dorpjes en door een bos heen kom je uiteindelijk bij  het  brugkanaal van Briare

Wondermooi in ene keer...je fietst een heuveltje op en in ene die  pilaren met drakenboten .

andere kant van Gien

velden met klaprozen

Er word nog aan gewerkt ;klaprozen

Het huis word helemaal opgeknapt oude stijl

juweeltjes van lelijke eendjes in de stal

Ook een paar vennijnige klimmetjes in de weg ...het is bepaald niet vlak  maar goed te doen op de electrische fiets.

Het is iets bijzonders een kanaalbrug over de Loire van 6 meter breed  met lantaarnpalen en voet/fiets paden aan bijde zijden.

De brug is 662 meter lang ,XIXe eeuw gebouwd onder de invloed van Gustave Eiffel

Een stukje verder veel rondvaartboten waar je met mee kunt varen  over de kanalen ..

We fietsen  verder Briare in en komen uit bij een mooi plein met een mooie kerk  en een groot terras

tijd voor koffie en toilletpauze.

Briare ook bekend om zijn keramiek die je ook op de kerk ziet..middelste foto.

Na de koffie kijken we nog even bij het gemeentehuis en ook bij de jachthaven komen we uit

We kopen nog een brood bij de boulangerie ...we heben genoeg gezien en fietsen weer terug naar de camping

27km staat er op de teller als we  terug zijn.

Tijd voor de lunch ik kook de eieren tegenwoordig ook in de aifryer ..ideaal ik kook er een stuk of 8 ook voor onderweg altijd lekker want morgen vertrekken we toch echt richting huis

Eieren hard gekookt in de airfryer  ; eieren op kamertemperatuur 12 minuten op 120 graden en daarna goed laten schrikken in koud water...perfecte eieren voor een lekker broodje met tonijn.

Vanmiddag hebben we niet veel meer gedaan opgeruimd zelfs een klein buitje regen kregen we  en genieten van het uitzicht ..we zijn ook de brug ...komt niet uit  op de foto en elke avond mooie zonsondergang

Alles is ook wel zo`n beetje op maar in de diepvries nog ; bladerdeeg in zalm uit de airfryer en pasta met veel knoflook ui Spaanse peper peterselie en olijfolie..pasta ailolie dus  met sla   en die is ook op.

We kwamen voor 1 nacht , het werden er 4 zo lekker stonden we hier.

Morgen ligt er aan ,of we nemen een overnachting of in 1 keer naar huis.

Vandaag was de zonsondergang  rood gekleurd